2012. november 26., hétfő

Ronda, de finom

Naaagy terveim voltak, hogy milyen szépet s fincsit fogok készíteni ebből az ötletecskéből - aztán szép nem lett szegényke, de finom - aaaz igen :)

Spenótos-juhsajtos puliszkatekercs

Hozzávalók: kb 200 g spenót, kb. 100 g juhsajt, egy bögre kukoricaliszt, tejföl,víz, só, olaj, egy tojás, luxusnak majonéz

A spenótot (fagyasztott, nálam) kiengedem és lecsepegtetem, picit megsózom és keverek bele egy kanálnyi tejfölt - előfőzni ezt nem kell, bőven elég lesz neki a sütés. A sajtot apróra kockázom. Lobogó sós vízben puliszkát főzök.
Ha a puliszka készen van, nagyjából ujjnyi vastagságban elterítem egy gyúródeszkán és egy kicsit hűlni hagyom. Amit én most elrontottam: túl sokat hagytam hűlni és emiatt töredezett össze (nagy  valószínűséggel legalábbis), amikor fel akartam tekerni.
Ahogy egy kicsit hűlt a puliszka, megkenem a spenóttal és megszórom a sajttal, majd ügyesen feltekerem és kiolajozott formába teszem - a legjobb talán az őzgerinc-forma hozzá. A tojást feltöröm, ha nincs majonéz éppen, akkor kettéválasztom és a fehérjét meg a sárgáját külön verem fel, ha van majonéz, akkor nem választom külön. A felvert tojással (vagy a tojásfehérjével) megkenem a tekercs kilátszó felét és 15-20 percre sütőbe tolom. Utána kiveszem, egy kicsit ismét hagyom hűlni, hogy szilárduljon (ez volt a második lépés, amit most kihagytam :p), majd óvatosan egy sütőpapíros tepsibe borítom és a tetejét is megkenem - ha van, majonézzel, ha nincs, akkor a tojássárgával. Ismét húsz percet ül a sütőben, és már kész is van :)

Elkészítési idő: 20 perc + sütés (40-45 perc)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése