2012. május 31., csütörtök

Rakott laska, tepsis hús - frissítésben egy bónusz recepttel :)

És megint érkezett egy jókora adag fagyasztott étel, jó része kedves anyósoméktól. Természetesen megint akadt darált juhhús, úgyhogy kénytelen voltam megmozgatni kis szürke agysejtjeimet és kitalálni valami újat, finomat, érdekeset - hát ez lett...

Darált húsos rakott laska

Hozzávalók: kb fél kiló darált hús, kb 200 gr laska, sajt, tejföl, 1 tojás, vaj, hagyma (zöldhagyma)

Elkészítés:

A laskát kicsi sóval és olajjal főni teszem. A hagymát megpucolom, felkarikázom (én most zöldhagymát használtam, nagyon-nagyon fincsi. Rendes hagymát érdemes kicsit megpirítani felhasználás előtt, a zöldet nem, mert könnyebben megég). A kifőtt laskába keverem a felkarikázott hagymát, és pár csepp olajjal összekeverem. A sajtot (minél több, annál jobb) lereszelem.
A darált húst egy kicsit megpirítom, megkeverem egy tojással, teszek hozzá egy kis tejfölt, sózom és kis oreganoval, borssal, paprikával, bazsalikommal fűszerezem.
Egy tepsit kikenek vajjal, az alján elterítem a hagymás-olajos laskát, rá a darált húst, majd rászórom a reszelt sajtot. Előmelegített sütőben nagyjából fél óra alatt megsütöm, frissen-forrón tálalom :)

Ez azért, hogy látsszon, milyen guszta...

... ez pedig hogy látsszon, milyen szép :)

Elkészítési idő: egy - egy és egy negyed óra



Frissítés: készült közben egy másik fajta rakott laska is, sima laska helyett raviolival, 1 helyett 4 tojással, darálthúsos töltelék helyett pedig a zöldbabos rántott palacsinta maradék zöldbabos szószával és különlegességként két lapkasajttal :) A laskát bekevertem a zöldbabos-tejfölös szósszal. A tojásokat felvertem, fűszereztem, majd a felét egy jénai tál aljára öntöttem. Rátettem a laska felét, rá a két lapkasajtot, majd a laska másik felét és a tojás maradékát. Előmelegített sütőben kb 3/4 óra alatt mosolygósra sütöttem.

Elkészítési idő: 15 perc + a sütés


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése